למי מתאים להיכנס לתחום המילה?

עבור מי מיועדים הקורסים והשיעורים המיוחדים של 'מכון ברית מילה כהלכתה'?

| 1 |

למי שרוצה להיות מוהל

אם תמיד חלמת להיות מוהל, אם אתה נמשך ומרגיש כי תחום קדוש ומיוחד זה מדבר אליך, אך משום מה זה היה נראה לך כבלתי אפשרי – מהיום תדע את האמת: "זה לא בשמים" זה לא חלום! גם אתה יכול להצטרף בסיעתא דשמיא לרבים שכבר הצליחו להפוך  למוהלים מקצועיים ומבוקשים!

| 2 |

למי שרוצה למול את ילדיו

גם אם אתה לא מחפש להיות 'המוהל' של השכונה, אבל בכל זאת הנך רוצה להכיר את התחום מקרוב – אם משום שמדינא דגמרא כל ת"ח* צריך לדעת 'כיצד מלין', ואם משום שחשקה נפשך למול בעצמך את הילדים או הנכדים – הדבר אינו בגדר חלום, אלא דבר שהרבה הצליחו בזה הרבה יותר ממה שחשבו

| 3 |

למי שכבר ניסה ולא הצליח

אם הסתובבת הרבה מאוד בבריתות, עברת קורסים שונים, ולמרות זאת עדין לא הצלחת להגיע למילה בפועל, או שהגעת וראית שעדין חסר לך הרבה – אתה לא היחיד, היו אצלנו הרבה כמוך, והם גילו כי באמת הם כן יכולים, בסיעתא דשמיא, להצליח כמו המומחים הגדולים


* כפי שאכן עשו כמה וכמה רבנים חשובים שהשתתפו בקורסים השונים במהלך השנים כדי להכיר את העניין כראוי וכהלכה

קורס מוהלים

קורס מילה ייחודי ובלעדי, המעניק הכשרה הלכתית, מקצועית, רפואית ומעשית, בצורה יסודית ומעמיקה.

הכשרה וליווי, עד למילה מעשית בפועל וקבלת תעודת הסמכה רשמית.

המכון העולמי להכשרת מוהלים" הינו המכון היחיד בארץ ובתפוצות המאפשר תרגולים של כל פעולות המילה, ע"י מודלים ייחודיים שפותחו לצורך העניין באופן בלעדי ע"י המכון, המשווים מראה והרגשה ממשית של ביצוע ברית המילה.

שלב א'
  • הקורס מועבר במפגשים שבועיים, בהם התלמידים מקבלים הסבר מוחשי מקיף, על מהות וחשיבות מצוות "ברית קודש" לכל פרטיה ודקדוקיה על פי מקורותינו. ועל דרך ביצועה כפי המסורת המקובלת מדורי דורות.
  • תוכן מעשה 'מילה' 'פריעה' ו'מציצה'. השיטות בהלכה, בפוסקים ראשונים ואחרונים בדיני ציצין.
  • שימוש במכשירי מילה הכשרים בצורה נאותה וראויה למהדרין.
  • החומר מוגש בליווי עשרות מצגות וסרטונים בלעדיים, שנבנו במיוחד למטרה זו, תוך ניסיון רב שנים בהעברת החומר לתלמידים מתחילים ומתקדמים בצורה קליטה ופשוטה.
  • התלמידים יקבלו סקירה מקיפה חזותית ומוחשית ממש, בהבנת מבנהו האנטומי של עור הערלה והפריעה ואזור המילה כולו, המקנה ידע וביטחון רב ואפשרות להתמודד גם במצבים מיוחדים ובריתות מסובכות.
  • הקניית ידע רפואי רב היקף בתקינות על כל מערכות הגוף השונות ואיך להתמודד עם בעיות בריאות הגורמות לדחיית הברית, בהיבט ההלכתי והרפואי.
שלב ב'​
  • תרגול מעשי של כל שלבי המילה על מודלים, תוך שימוש בכלי מילה סטנדרטיים ותחבושות ברית, בהקפדה על פעולות: תפיסה, חיתוך, פריעה ומציצה בצורה תקנית נכונה וזהירה.
  • הכשרת התלמיד לשלב בו יבצע ברית אמתית באחריות וזהירות מרבית, בצורה קלה מהירה וחלקה.
  • בסיום הקורס ולאחר שלבי התרגול החוזר פעמים רבות, וכשהרב המוהל משוכנע כי התלמיד מוכן כראוי ובטוח מספיק בכדי לבצע בריתות, יתאפשר לתלמיד לעבור לשלב ג' הסופי.
שלב ג'​
  • לאחר סיום הקורס, אחרי שהתלמיד קיבל את כל הידע הנרחב וההבנה העמוקה בשלבי מעשה הברית בפועל, ולאחר ליווי המוהל וצפייה בבריתות רבות, תוך מעקב יסודי ומקיף על מעשי המוהל בברית, בהבנה וירידה לכל פרטי הפרטים, ולאחר שהתלמיד אף יישם זאת בפועל בידיים ממש בתרגולים פעם אחר פעם במעשה מילה פריעה מציצה וחבישה על המודלים, תוך שימוש בכלי מילה ותחבושות המקובלים והגיע לרמת ביצוע גבוהה, בביטחון בזריזות ומיומנות כראוי למוהל.
  • כשהרב המוהל משוכנע במוכנותו לבצע ברית מילה, יתאפשר לתלמיד לבצע בריתות באופן עצמאי בליווי הרב ובהכוונתו, בתיאום עמו אישית, עד הגיעו למצב שיהא ראוי ובטוח לבצע בריתות ללא ליווי.

מה נלמד בקורס?

מפגש 1

מבוא רפואי

מערכות גוף האדם (אנטומיה ופיזיולוגיה)
ידע כללי על פעולתו התקינה של גוף האדם על מערכותיו:
התא ויסודות התורשה, מערכת הכסות – (העור) מערכת העיכול, מערכת ההובלה – (הדם), מערכת הנשימה, מערכת העצבים, מערכת השתן.

מפגש 2

ברית המילה

מילה, "תפיסה", הכנסת מגן, צורתן ומידתן. פריעה, קריעה בצפורן, וגילוי כדבעי. מציצה, פולמוס המציצה מאז ועד ימינו. חבישה, מטרתה ודיוקה, (כולל תרגולים בידיים).

ציצין המעכבין ושאינן, בפוסקים ובפרקטיקה. הוראות להורים, בדיקת התינוק לאחר הברית.

מפגש 3

מערכת הדם - תמונה

מערכת הדם

 מערכת הדם, הלב והריאות: (החייאה)

מחזור הדם ותפקידו, מערכת העורקים והוורידים, מומי לב, בעיות בקרישת הדם, צהבת יילודים, וקשיי נשימה.

בנוסף שעה של תרגולים מעשיים, תוך התמקדות של הרב בקידום אישי של כל תלמיד 

מפגש 4

מערכת השתן

 אנטומיה (מבנהו) ופיזיולוגיה (ותפקודו) של מערכת השתן הכליות והגיד:

תפקוד המערכת, והקשר בין מומים מולדים במערכת או בעיות בתפקודה, לבין ברית המילה, (אגן רחב, עצירת שתן, היפוספדיאס).

בנוסף שעה של תרגולים מעשיים, תוך התמקדות של הרב בקידום אישי של כל תלמיד 

מפגש 5

מערכת העצבים

אופן פעולתה, מומים מולדים והתמודדות עם כאב בברית המילה.

בנוסף שעה של תרגולים מעשיים, תוך התמקדות של הרב בקידום אישי של כל תלמיד 

מפגש 6

מערכת העיכול

תפקידם של האיברים, הקיבה, המעי, הכבד, הטחול והלבלב (כלכלת התינוק).

בנוסף שעה של תרגולים מעשיים, תוך התמקדות של הרב בקידום אישי של כל תלמיד 

מפגש 7

מערכת העור

תפקידו של העור, מבנהו, המנגנוניים המופעלים עם פציעתו, התאחותו וריפויו, צלקות בעור, זירוז ריפוי המילה.

בנוסף שעה של תרגולים מעשיים, תוך התמקדות של הרב בקידום אישי של כל תלמיד 

מפגש 8

זיהומים

פעילותם של חיידקים ווירוסים בגוף האדם, התמודדות עם זיהומים, פעולת המערכת החיסונית, והדרך להימנע מזיהומים ח"ו בברית המילה.

בנוסף שעה של תרגולים מעשיים, תוך התמקדות של הרב בקידום אישי של כל תלמיד 

מפגש 9

ההכנות לברית

כיצד תתבצע בדיקת התינוק ובריאותו לפני הברית, ההכנות לברית, כלי המילה, תחבושות, וחומרים.

בנוסף שעה של תרגולים מעשיים, תוך התמקדות של הרב בקידום אישי של כל תלמיד 

מפגש 10

ברית נדחה

התמודדות המוהל עם מצבים מיוחדים בבריאות התינוק, כגון: פגים, תינוקות שאינם בריאים, מומים מולדים וכדומה.

בנוסף שעה של תרגולים מעשיים, תוך התמקדות של הרב בקידום אישי של כל תלמיד 

מפגש 11

בריתות מיוחדות

נולד חצי מהול, היפוספדיאס, שינויים במבנה הגיד, סיבוכי ברית ומניעתם, תיקוני ברית.

בנוסף שעה של תרגולים מעשיים, תוך התמקדות של הרב בקידום אישי של כל תלמיד 

מפגש 12

ניהול מעמד הברית

התמודדות נכונה עם קהלים שונים:

התנהגות המוהל, מנהגים שונים, הופעה ודיבור, ניהול טקס ומעמד רוחני.

בנוסף שעה של תרגולים מעשיים, תוך התמקדות של הרב בקידום אישי של כל תלמיד 

מפגשים נוספים

השלמות:

השלמות בנושאים שונים שלא פורטו, הקשורים לברית מילה. הקורסים ילוו בהדגמות ע"י תמונות, שקופיות ועוד, כמו"כ יחולק חומר עשיר בכתב, בנושאים השונים, התלמידים אף יצברו ניסיון מעשי בידיים. (נ.ב. נושאי הקורס המפורטים וסדרם, עשויים להשתנות בהתאם לקצב ההתקדמות והדרישה).

קורס פרטי:

  • תלמידים המעוניינים ללמוד באופן אישי ופרטי, בצורה מרוכזת ומזורזת, יוכלו לעשת זאת בתיאום עם הרב ובתנאים שיסוכמו אתו מראש.
  • המתכונת תהיה, כפי שנוהג הרב עם תלמידים הבאים מחו"ל לתקופה של מס' שבועות, כשבסיומם חוזר התלמיד לחו"ל, כשהוא כבר אחרי מס' ניכר של מילות שביצע בפועל, וכשהוא כבר מוכן לשמש מוהל בקהילתו.
  • במקרה זה, יקבל התלמיד מס' שיעורים תמציתיים ומזורזים בפרטיות, לפי תיאום מראש, וכן יתרגל בהדרכתו האישית של הרב עד למוכנותו לבצע מילות בפועל, ואז יצטרף אל הרב, ובליוויו והשגחתו יוכל לבצע מילות בפועל.
    כל התהליך יכול לקחת מ-מס' שבועות עד חודשיים, כפי שתואם מראש עם התלמיד.
  • אלו שכבר למדו למול, או אפי' כבר מלו בפועל מס' מילות, וזקוקים לריענון חוזר, או לשיפור יכולת הביצוע שלהם, כדי להתמקצע ולהגיע לברית חלקה וזריזה בביטחון מרבי, יכולים אף הם לעשות זאת אצל הרב במתכונת הנ"ל.
  • ניתן לקבל המלצות מתלמידים מחו"ל שלמדו אצל הרב במתכונת זו, וכן ממוהלים שנעזרו ברב להתקדם בפן המעשי.

מבחן התאמה

שאל את עצמיך את השאלות הבאות:

לתשובה עבור עם ה'סמן' על השאלה ותקבל את התשובה:

251קטן7281

חלק מתלמידי המכון אשר כבר משמשים כיום כמוהלים מבוקשים

חשקה נפשך גם כן להיות מוהל, זה לא חלום! הצטרף גם אתה לקורסים והכנס לרשימת מאות הבוגרים העוסקים כיום בתחום המילה בהצלחה מרובה:

050-4111-050

באין מענה ניתן להשאיר הודעה

או להתקשר: 050-4192-050

דוא"ל: a0504111050@gmail.com